Μοναξιά - Το τραγούδι του 2ου Γυμνασίου Διδυμοτείχου
Ακούστε το τραγούδι εδώ: Μοναξιά
Πολιτιστικό πρόγραμμα:
Η αλφαβήτα της εφηβείας
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2019-2020, οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Διδυμοτείχου είχαν συμμετάσχει με πολύ χαρά και ενθουσιασμό στην προετοιμασία και το ανέβασμα της θεατρικής παράστασης «Η Αλφαβήτα της Εφηβείας» της Μ. Δεληβοριά. Πρόκειται για ένα βραβευμένο λογοτέχνημα, που με την αισιόδοξη αλλά ταυτόχρονα και διεισδυτική ματιά του στον ψυχισμό των εφήβων, κερδίζει τον αναγνώστη από την πρώτη στιγμή. Στην επιτυχία και τη μεγάλη αποδοχή του έργου συνέβαλε και το γεγονός πως οι ίδιοι οι έφηβοι, μαθητές της συγγραφέως, ενεπλάκησαν ενεργά στη συγγραφή του με τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους. Η φρέσκια ματιά, η αμεσότητα και αφοπλιστική ειλικρίνεια, με την οποία μεταδίδονται οι ανησυχίες τους, κάνει το έργο ιδιαίτερο και ταυτόχρονα προσιτό στα παιδιά, τα οποία, χωρίς πολύ κόπο, τις περισσότερες φορές κατάφερναν να αποδώσουν τον ρόλο με τόση άνεση, σαν να είχε από την αρχή γραφτεί …για τους ίδιους.
Βέβαια, κανένας μας εκείνη την χρονική περίοδο δεν μπορούσε να φανταστεί τη μεγάλη ανατροπή που επρόκειτο να βιώσουμε στη ζωή και τα σχέδιά μας, με την πανδημία του ιού Covid 19. Η προσπάθεια μας, δυστυχώς, δεν ολοκληρώθηκε. Από την όλη προσπάθεια όμως, καταφέραμε να διασώσουμε ένα μικρό δείγμα της. Σε στίχους της κ. Δεληβοριά και πρωτότυπη μουσική, από τον μουσικό του σχολείου μας κ. Πασχάλη Τσιαλιάφα, το θέμα της εφηβικής μοναξιάς, πήρε σάρκα και οστά.
Η χρονιά εκείνη έκλεισε με μια υπόσχεση, να ανεβάσουμε οπωσδήποτε το έργο. Η υπόσχεση παραμένει ανοιχτή…
Να ευχαριστήσουμε, λοιπόν θερμά την κ. Μ. Δεληβοριά, που χωρίς δεύτερη σκέψη μας έδωσε την άδεια για τους στίχους του τραγουδιού, και τον διευθυντή μας κ. Γεώργιο Καλαϊτζή, για τη θερμή του υποστήριξη σε όλο το εγχείρημά μας.
Υπεύθυνη προγράμματος: Ολυμπία Μήτσικα
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Παρθένα Ζαμβρακίδου, Αλεξάνδρα Πρεπούδη
Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία (wifi, tablets, κινητά). Πως να προστατέψουμε τα παιδιά μας.
Τα παιδιά μας εκτίθενται καθημερινά σε ένα ηλεκτρονικό νέφος που δημιουργείται από την ακτινοβολία που εκπέμπουν τα κινητά τηλέφωνα, οι ασύρματες συσκευές παρακολούθησης των βρεφών, άλλες παρόμοιες ασύρματες συσκευές καθώς και οι ασύρματες συνδέσεις συσκευών (Η/Υ, tablets, iPads) μέσω Wi-Fi ή μέσω δεδομένων κινητής τηλεφωνίας 3G ή 4G (ΔΚΤ). Η έκθεση στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι για πολλές ώρες κάθε μέρα, πολλαπλή (πολλές πηγές σε πολλούς χώρους) και μακρόχρονη (αρχίζει από πολύ μικρή ηλικία. Κάποιες φορές από την εμβρυική ηλικία).
Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία ραδιοκυμάτων (ΗΜΑ ? RF), μέσω της οποίας μεταφέρονται πληροφορίες, καλύπτει το φάσμα ραδιοσυχνοτήτων 30kHz-300 GHz. Αυτή η ακτινοβολία ονομάζεται «μη ιονίζουσα ακτινοβολία» και διαφέρει από την ιονίζουσα ακτινοβολία (όπως οι ακτίνες Χ) η οποία προκαλεί ιονισμό και αποδεδειγμένα είναι καρκινογόνα.
Αφού η HMA-RF δεν είναι ιονίζουσα και έχει χαμηλή ενέργεια γιατί μπορεί να είναι επικίνδυνη;
α) είναι η μόνη ακτινοβολία που μεταφέρει πληροφορίες, γι? αυτό η ενέργειά της δεν είναι σταθερή αλλά κυματοειδής. Έτσι, αν και η μέση ενέργεια είναι σχετικά χαμηλή, εντούτοις παρουσιάζονται παλμοί με υψηλή ενέργεια πολύ δραστικοί.
β) διεισδύει βαθιά μέσα στο σώμα και στον εγκέφαλο και μπορεί να επηρεάσει την ηλεκτροφυσιολογία του σώματος.
Ποιες είναι οι πιθανές επιδράσεις στο ανθρώπινο σώμα;
Κωμοδύσσεια
Ξανασχεδιάζοντας ?την Οδύσσεια
Μια διασκευή του έργου
Κωμοδύσσεια
της Μαρίας Κίτρα
Λίγα λόγια για το έργο μας
Αν ζούσε ο Όμηρος ίσως να μην ερχόταν να δει την παράστασή μας.
Εσείς όμως μάλλον έχετε πολύ καλή διάθεση και αποφασίσατε να στηρίξετε την προσπάθειά μας. Το έργο μας αποτελεί μια θεατρική απόπειρα που βασίζεται ή για να είμαστε πιο ακριβείς ακροπατάει? στην ιστορία της Οδύσσειας.
Όπως θα δείτε στην αρχή της παράστασης ο Όμηρος πιάνεται όμηρος από δύο ύπουλους και φιλοχρήματους ληστές και αναγκάζεται να αλλάξει την υπόθεση του έργου του καθώς το ρόλο του ποιητή αναλαμβάνει η αρχιλησταρχίνα που έχει σκοπό να δημιουργήσει ένα bestseller, όπως ισχυρίζεται .
Καθίστε λοιπόν αναπαυτικά γιατί η παράσταση αρχίζει?
Διανομή
Πατσίδης Στέφανος (Οδυσσέας)
Δοϊτσίδου Ελπίδα (Πηνελόπη- Σύντροφος))
Βάσιου Βάλια (Καλυψώ-Σύντροφος)
Γκαρέλη Βάγια (Αφηγήτρια-Λησταρχίνα)
Παπαγιαννόπουλος Γιώργος (Ποσειδώνας-Μνηστήρας-Ληστής)
Παπαγιαννόπουλος Γρηγόρης(Κύκλωπας- Μνηστήρας)
Κωτούλα Παναγιώτα (Σύντροφος)
Πολυσοπούλου Αναστασία(Σύντροφος-Ευρύκλεια)
Γεωργιάδου Ιωάννα (Αφηγήτρια)
Γκουντινούδη Χριστίνα (Σειρήνα)
Κισσούδη Εύα (Σειρήνα-Χορεύτρια)
Καπαμά Κωνσταντίνα (Σειρήνα-Χορεύτρια)
Χραμάκη Αλεξάνδρα (Λησταρχίνα)
Λαμπούδη Μαρία (Σειρήνα-Χορεύτρια-Μνηστήρας)
Αγιοπλούδη Αρετή (Σειρήνα-Χορεύτρια-Μνηστήρας)
Τασιούδης Φίλιππος (Μνηστήρας)
Τερζούδης Κυριάκος (Ερμής-Τηλέμαχος)
Πασχαλίδου Παναγιώτα (Κίρκη)
Γκαρέλη Γκέλυ (Φίλη Ναυσικάς)
Ακίδου Ειρήνη (Αθηνά)
Τσιαφούλη Σοφία ( Ναυσικά)
Κελεσίδου Μαρία (Όμηρος)
Σκαρλτούδη Ιωάννα(Σύντροφος ?Φίλη Ναυσικάς)
Τοπαλούδη Παναγιώτα(Φίλη Ναυσικάς)
Σκηνικά
Μαλέτσικα Μυρτώ
Τσιματσίδου Σοφία
Νεστορίδου Σταυρούλα
Ακίδου Γεωργία (υποβολέας)
Καλάϊτζόγλου Νίκη
Φωτισμός-Ηχητικά
Μάρκου Σωτήρης
Γκιντίδου Νεκταρία
Σκηνοθεσία- Επιμέλεια
Πατσιαμανίδου Μαρία
Μήτσικα Ολυμπία
Το Πείραμα του Ερατοσθένη
Το Πείραμα του Ερατοσθένη (160316-2.doc)
Το Πείραμα του Ερατοσθένη
Ο Ερατοσθένης γνώριζε ότι κατά το θερινό ηλιοστάσιο στην Αιγυπτιακή πόλη Συήνη που βρίσκεται στον τροπικό του Καρκίνου στις 12 το μεσημέρι ακριβώς ο ήλιος βρίσκεται κατακόρυφα πάνω από την περιοχή. Θεωρώντας ότι η Γη είναι σφαιρική και ότι ο ήλιος είναι αρκετά μακριά ώστε οι ακτίνες του να φτάνουν στην Γη παράλληλα, διεξήγαγε το παρακάτω πείραμα.
Στην Αλεξάνδρεια όπου βρισκόταν, τοποθέτησε κάθετα στο έδαφος μια ράβδο.
Όταν ο ήλιος έφθασε στο ζενίθ μέτρησε την σκιά της ράβδου. Δεδομένου ότι οι ηλιακές ακτίνες φθάνουν στην Γη παράλληλα, η γωνία μεταξύ της ράβδου και της σκιάς της είναι ίση με την γωνιακή απόσταση μεταξύ των πόλεων της Αλεξάνδρειας και της Συήνης.
Με βάση αυτή τη μέτρηση υπολόγισε ότι η κλίση των ηλιακών ακτίνων στην Αλεξάνδρεια είναι το 1/50 ενός πλήρους κύκλου (7°12') βόρεια της κατακόρυφου όταν ο ήλιος βρίσκεται στο ζενίθ.Έτσι, θεώρησε ότι για την Γη, ένα τόξο 7,2ο αντιστοιχεί σε απόσταση 793,8 km. Έτσι με την απλή μέθοδο των τριών υπολόγισε ότι η περιφέρεια της Γης είναι: 39.690km
Οι μαθητές της δευτέρας και τρίτης τάξης του 2ου γυμνασίου Διδυμοτείχου, την Δευτέρα 21/3/2016, συμμετείχαν μαζί με μαθητές σχολείων απ΄ όλο τον κόσμο στο πείραμα του Ερατοσθένη.
Τοποθέτησαν μια ράβδο κάθετα στο έδαφος την ώρα που ο ήλιος βρισκόταν στο ζενίθ. Υπολόγισαν την κλίση των ηλιακών ακτίνων που έπεφταν πάνω στη ράβδο, μετρώντας τη σκιά της.
Ήρθαν σε επαφή και αντάλλαξαν δεδομένα και μετρήσεις με σχολεία που βρίσκονται στον ίδιο μεσημβρινό. Τα σχολεία που ήρθαμε σε επαφή γιατί είμαστε στον ίδιο περίπου μεσημβρινό είναι
1.ScoalaGimnazialaPetruRares στη Ρουμανία με γεωγραφικές συντεταγμένες 47,43330 και 26,90000
2. του MarkTwainInternationalSchoolBucharest της Ρουμανίας με γεωγραφικές συντεταγμένες 44,51405 και 26,11843
3. SEMINARULTEOLOGICLICEAL "SF. IOANIACOB" της Ρουμανίας με γεωγραφικές συντεταγμένες 47,57056 και 26,23371
4. του Nilakan yhten?iskoulu στη Φινλανδία με γεωγραφικές συντεταγμένες 63,17787 και 26,34767
5. του Δημοτικού σχολείου στο Παλαιόκαστρο της Κρήτης με γεωγραφικές συντεταγμένες 35,19755 και 26,25546
ΒΗΜΑΤΑ που ακολουθήθηκαν
Εγκατάσταση του προγράμματος "Google Earth"
Εγκατάσταση του προγράμματος "Stellarium" εισάγοντας τις συντεταγμένες του σχολείου μας 41.348435, 26.497563, δηλαδή 41°20'54.4"N 26°29'51.2"E
Εύρεση της ώρα της μέτρησης χρησιμοποιώντας το "Stellarium"
Βρήκαμε ότι η ώρα κατά την οποία ο Ήλιος βρίσκεται στο ζενίθ στο Διδυμότειχο (ώρα που το αζιμούθιο είναι 180ο , δηλαδή γωνία σε μοίρες που σχηματίζεται από την κατεύθυνση του Βορρά και της διεύθυνσης κατά την φορά των δεικτών του ρολογιού) στις 21-3-2015 είναι η 12:21.
Μέτρηση απόστασης μεταξύ των δυο σχολείων χρησιμοποιώντας το "Google Earth"
1. Βρήκαμε την απόσταση μεταξύ του σχολείου μας και του Scoala Gimnaziala Petru Rares με συντεταγμένες (47,43330 και 26,90000) της Ρουμανίας, με το GoogleEarth, η οποία είναι 676km
2. Βρήκαμε την απόσταση μεταξύ του σχολείου μας και του Mark Twain International School Bucharest της Ρουμανίας, με το Google Earth, η οποία είναι 348km.
3. Βρήκαμε την απόσταση μεταξύ του σχολείου μας και του SEMINARUL TEOLOGIC LICEAL "SF. IOAN IACOB" της Ρουμανίας, με το Google Earth, η οποία είναι 691km.
4. Βρήκαμε την απόσταση μεταξύ του σχολείου μας και του Nilakanyhten?iskoulu στη Φινλανδία, με το Google Earth, η οποία είναι 2431km
Εύρεση της περιμέτρου της γης από τη απόσταση των δύο σχολείων και την γωνιακή τους απόσταση Δθ
Σημειώσαμε τα μήκη των τριών πλευρών που μετρήσαμε.
Μήκος κάθετης ράβδου Μήκος σκιάς (S)
Βρήκαμε τη γωνία θ από το τόξο της εφθ. Αν εφθ= S/Η, η γωνία θ βρέθηκε 42ο.
Η γωνία που μέτρησε το σχολείο Scoala Gimnaziala Petru Rares είναι θ΄=48.2ο
Υπολογίσαμε την γωνιακή απόσταση μεταξύ των δυο σχολείων.
Δθ =| θ΄?θ|=6,2ο
Η απόσταση μεταξύ των δυο σχολείων που μετρήθηκε με το "Google Earth" r=676km αντιστοιχεί στην γωνιακή απόσταση Δθ.
Ένας πλήρης κύκλος έχει 360o μοίρες. Αν το μήκος (r) ενός τόξου είναι γνωστό, καθώς και η αντίστοιχη γωνία (Δθ), τότε η περίμετρος (Π) του κύκλου είναι:
Δθ μοίρες αντιστοιχούν με μήκος τόξου rkm
360 μοίρες αντιστοιχούν σε μήκος τόξου Π (περίμετρος)
Άρα Π=r*360/Δθ=39251km?????????????????????.
Βρήκαμε ότι η περίμετρος της γης είναι 39251km????..
Όμοια εργαστήκαμε και με τις τιμές των γωνιών που μας έστειλαν μέσω Skype και facebook τα άλλα σχολεία
2.Εύρεση της περιμέτρου της γης από τη απόσταση του σχολείου μας από τον ισημερινό
Αν η απόσταση του σχολείου μας από τον ισημερινό r΄είναι 4579 km και η θ΄΄ στον ισημερινό είναι μηδέν βρίσκουμε με τον ίδιο τρόπο
Δθ΄=θ-θ΄΄=θ=42ο
Π΄=r΄*360/Δθ΄=39248km
Άρα με αυτόν τον τρόπο η περίμετρος της γης βρέθηκε 39248km.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Καλαμαρά Χρυσαφένια
Αθλητικός Όμιλος
ΟΜΑΔΑ ΜΠΑΣΚΕΤ ΑΓΟΡΙΩΝ
Κεσόγλου Ελευθέριος, Γεωργίου Γεώργιος, Τίαμαρος Χρήστος, Μπάρμπας Δημήτριος, Περιστεράκης Χρήστος, Παπάς Βασίλειος, Τοροσιάν Γεώργιος, Βενέτης Γεώργιος, Μπρόντιδης Ελευθέριος, Χαραλαμπάκος Βασίλειος, Τζιβρής Λάμπρος, Τσακιράκης Γεώργιος-Μιχαήλ
ΟΜΑΔΑ ΜΠΑΣΚΕΤ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ
Μουτσίδου Ολυμπία-Κωνστ/να, Βάσιου Βασιλική, Χεργκελετζή Μαρίνα, Γρηγορίδου Αθανασία, Κισσούδη Παρασκευή, Καπαμά Κωνστ/να-Μαρίνα, Τσιαφούλη Σοφία, Παπαδοπούλου Σελίνα, Βαργιαμίδου Δήμητρα, Αγιοπλούδη Αρετή, Γκαρέλη Βάγια, Σύρμαλη Γεωργία
ΟΜΑΔΑ ΣΤΙΒΟΥ
Παπάς Βασίλειος, Γεωργίου Γεώργιος, Μυλωνάς Δημήτριος, Νεραντζίδης Μάριος, Περιστεράκης Χρήστος, Ζουκίδης Δήμος, Τοροσίαν Γεώργιος, Τσακιράκης Γεώργιος-Μιχαήλ, Χαραλαμπάκος Ευάγγελος-Χρυσοβ., Κεσόγλου Ελευθέριος, Χερκελετζή Μαρίνα, Βαργιαμίδου Δήμητρα, Τσιαφούλη Σοφία, Τοπαλούδη Παναγιώτα, Κισσούδη Παρασκευή, Βάσιου Βασιλική